شعارهای دفاع از حقوق زنان در زندگی خصوصی رهبران غربی | از ترودو تا مکرون و ترامپ

سال گذشته همزمان با اغتشاشات خیابانی در ایران، بسیاری از رهبران غربی ژست حمایت از حقوق زنان گرفته و در مذمت مشکلات زنان در ایران سخن گفتند، اما در عمل این رهبران چقدر در زندگی خصوصی خود به این شعارها پایبندند؟
کد خبر: ۱۴۱۸۴۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، نخست‌ وزیر کانادا از جمله افرادی بود که انرژی زیادی بر روی دامن زدن به ناآرامی در ایران گذاشت و حتی در راهپیمایی‌هایی شرکت کرد و شعار دفاع از حقوق زن داد، اما او دو روز قبل از همسرش جدا شد و گفته شده همسر او پس از ۱۸ سال زندگی، به شهری دیگر مهاجرت کرده تا از همسر مدعی دفاع از حقوق زنان دور باشد.

جاستین ترودو دومین نخست وزیری است که در دوره خدمتش، جدایی خود را اعلام می‌کند. پدرش پیر ترودو و مادرش مارگارت ترودو در سال ۱۹۷۹ از هم جدا شدند و در سال ۱۹۸۴ در آخرین سال حضور ترودوی پدر در دفتر نخست وزیری طلاق گرفتند. 

به جز ترودو، امانوئل مکرون هم حواشی اخلاقی زیادی دارد، ازجمله اینکه زمانیکه تنها ۱۵ ساله بود و در یک دبیرستان تحصیل می‌کرد، به معلم خود که ۲۵سال از او بزرگ‌تر بود و سه فرزند همسال با مکرون داشت، علاقه‌مند شد و با او رابطه نامشروع برقرار کرد.

پیش از مکرون، سارکوزی دیگر رئیس‌جمهوری بود که فساد اخلاقی وی مانند برلوسکونی در ایتالیا، زبانزد همه بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هم که این روزها درگیر دادگاه‌های متعددی ازجمله پرونده شکایت یک زن به اتهام‌ تجاوز است، سابقه‌ای طولانی در فساد اخلاقی داشته و پیش از او بیل کلینتون نیز به خاطر رسوایی اخلاقی از عرصه سیاست کنار رفت. همان چهره‌ای که همسر او این روزها مدعی دفاع از حقوق زنان است.

فهرست رهبران غربی که سابقه تجاوز و آزار جنسی زنان را داشته‌اند، طولانی است. با این حال همین رهبران، دلسوز زنان ایرانی و آزادی آنها هستند و همین طنز تاریخی، نیّت واقعی این افراد برای دفاع از آشوب در کشورمان را آشکار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها